Krople codzienności na szybie naszych snó...

Krople codzienności na szybie naszych snó...
Azrael

Koniecznie wejdź!!!

niedziela, 2 maja 2010

AZRAEL?

Po pierwsze znaczenie. Azrael – (arab.) ten, któremu pomaga Bóg. Nie utożsamiam się z aniołem śmierci. Według wyznawców islamu istnieje czterech archaniołów: Gabriel, Michał, Azrael i Israfel Jednak z racji faktu, iż Biblia potwierdza istnienie tylko jednego Archanioła, Azrael bywa utożsamiany też z Archaniołem Michałem. Jest to błąd, ponieważ Archaniołem Michałem jest w istocie Jezus.Po drugie mnie zaciekawiła postać zabójcy, działającego na zlecenie Zakonu Dumasa. Wyczytałem ją w komiksach "Batman". :)

5 komentarzy:

  1. Wyjaśnienie,kim jest Azrael w zupełności mnie satysfakcjonuje, podobnie sprostowanie dotyczące jedynego Archanioła występującego w Biblii. Natomiast nie rozumiem, dlaczego jego imię (Azrael) pojawia się jako tytuł bloga. Ponadto można tu znaleźć "Kroniki Azraela",z czego wywnioskować by można, że w pewien sposób się z nim identyfikujesz, czyż nie? A skoro tak jest w istocie,to jak to się ma do tego, kim jesteś (mam na myśli wyznanie). Proszę tylko o wyjaśnienie;)
    S.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem sobą ale nie wiem jak mnie kto interpretuje jestem JahRaAllahAzraelOsamaOzEzdrasz

      Usuń
  2. Moja twórczość w całości opiera się na zaufaniu do Boga. Wszystko, co tworzę zawdzięczam Jemu. Bóg dopomógł"- Azrael- utożsamienie się z takowym imieniem(nie postacią). Kroniki Azraela- opis uczuć związanych z powyższym.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale w jakim sensie "utożsamiasz się z imieniem"? W oderwaniu od osoby? Poza tym wspomniałeś o tym, że to imię ściśle wiąże się z islamem. Dlaczego sięgać do Koranu,a nie do Biblii,(która powinna być Ci bliższa).
    Napisałeś,że zainteresowała Cię postać "zabójcy, działającego na zlecenie Zakonu Dumasa",czyli jednak nie chodzi o samo imię...
    W każdym bądź razie Azrael kojarzy się z islamskim aniołem. Co byś powiedział o kimś,kto zatytułowałby swojego bloga: Benedykt XVI/Jan Paweł II czy Allach? Imię jak imię..(?)

    OdpowiedzUsuń
  4. Gdyby ktoś zatytułował bloog Adolf, to nie mógłbym mieć pretensji tylko przez zbieżność z Hitlerem... Imię, jak imię... Utożsamiam się z Azraellem, jako ktoś kto otrzymuje ów dar od Boga, komu Bóg rzeczywiście dopomógł. Jeżeli chodzi o imię związane z Islamem, to Jezus też jest takowym imieniem, także nie popadajmy w skrajność. Napisałem, że zaciekawiła mnie postać Azraela z komiksu, bo to był mój pierwszy kontakt z tym imieniem. Później zrastałem się z nim na obszarze mojej twórczości.

    OdpowiedzUsuń